Koldo Telitu |
Prentsa agerraldia egin du gaur Ikastolen Elkarteak, Donostian, Ikastolen Etxean, Eusko Jaurlaritzaren curriculum dekretuen zirriborroa jendaurrean baloratzeko. Zirriborro horrek berrikusketa eta berridazketa sakonak behar dituela uste dute ikastolek. Zirriborroa den heinean, hobetu daitekeen testua dela deritzote, eta hobetzeko asko dagoela, esku artean dagoena, nagusiki, LOMCEren aplikazioa delako.
Hiru puntu dira bereziki kezkagarriak, eta horietan aldaketa sakonak egiteko planteamendua aurkeztu dio EHIk Eusko Jaurlaritzari. Hauek dira puntuak:
1.- Marko Pedagogikotik dekreturako urratsean ez dira lortu behar bezalako eraginkortasun eta loturarik.
2.- Euskararen eta euskal kulturaren dimentsio espezifikoari buruz, berebiziko kezka agertu dute.
3.- Zirriborroan LOMCEren eragina nabarmena dela ikusi da.
Hots, ikusten dute adostasunez onartutako Marko Pedagogikoa diluitu egiten dela zirriborro horretan, eta, aldiz, eragile denek eta alderdi ia guztiek, Jaurlaritzak barne, errefusatzen duten LOMCEren irizpide asko zehatz-mehatz ageri direla.
Prentsaurrekoan adierazi da dekretuen zirriborroaren egungo formulaziotik urrun sentitzen direla ikastolak, eta harekiko zituzten itxaropenak ez direla momentuz bete. Beraz aldaketa esanguratsuak proposatu dizkiote Hezkuntza Sailari eta horiexek egitea espero dituzte aipatutako alorretan.
Amaitzeko, beste gogoeta bat ere plazaratu dute; curriculum dekretuez harago, Euskal Herrirako Hezkuntza Sistema Propioa eraikitze aldera urratsak egin behar direla, eta, une honetan, aukera hori badagoela Araba, Bizkai eta Gipuzkoarako Hezkuntza Lege bat adostu eta aurrera eramanez, alegia Heziberri 2020 egitasmoaren hirugarren faseari ekin behar zaiola, hezkuntza eragile guztien parte hartzearekin, eta ahalik eta lasterren.
Prentsa agerraldian parte hartu dute EHIko lehendakari Koldo Tellituk, lehendakariorde Arantza Manterolak, zuzendari Imanol Igeregik eta Hezkuntza arduradun Abel Ariznabarretak.
Hemen duzue, osorik, gaurko agerraldian plazaratutako iritzia: